> By Pinja: tammikuuta 2015
.
.

lauantai 10. tammikuuta 2015

New year, new me?

Moi jälleen!

Otsikko nyt on mikä on, tällä hetkellä ei aivot kykene keksimään mitään vähemmän käytettyä ilmaisua tohon. Mutta pointti tuli kuitenkin teille selvästi, eli tänä vuonna 2015 aion saavuttaa enemmän asioita kuin vuonna 2014, urheilun ja ruokavalion kautta.


Untitled-6Untitled-3 Tässä siis ensimmäinen ja toinen kuva on ihan eri maailmoista. Joulukuun viimeisimpänä päivänä söin kaikki lahjaksi joulusaamat karkit loppuun sekä mässäilin kavereiden kanssa perinteiseen tapaan uudenvuodenpizzoilla. Kuitenkin tammikuun ensimmäisestä päivästä lähtien päätin aloittaa herkkulakon.


Untitled-4
Hyvä kroppa ei ole mun ihan kaikista päällimmäine tavoite vuodelle 2015. Motivaatio siitä, että haluan olla vielä parempi luistelija, sai miettimään mun omaa painoani. Tajusin, että ehkä parin kilon lähtiessä mun olisi helpompi päästä ilmaan ja pyöriä ne vaadittavat kierrokset vaikeissa hypyissä. Haluan kehittyä ja oppia uutta luistelussa, siinä ohella työn ja hyvän ruokavalion tuloksena tulee myös kroppa.

Eikä se tarkoita että mun pitäis alkaa paastoamaan. Normaaliksi lukiolaistytöksi oon ihan semihoikka, mutta taitoluistelijan kropan täytyisi olla tosi hyvässä kunnossa, jos aikoo päästä taidoissa vielä vähän pidemmälle. Ja nyt oon valmis ottamaan tän haasteen vastaan, että saisin saavutettua mun tavoitteet. Oon kyllä todistanut itselleni, että voin vielä oppia vaikeitakin hyppyjä näinkin, esimerkiksi tässä syksyllä pääsin yhden kolmoishypyn, ja muut mitä en osaa, niin on tosi hyvällä mallilla. Luulen, että viimeisimpänä asiana kakun päällä vois auttaa se, että ilmassa pyörii kevyempi tyttö.

Untitled-7
Lisäksi mulle antoi viimeisen motivaation aiheen se, että mut ilmoitettiin PM-kisoihin (Pohjoismaiden mestaruuskisat) varasijalle. Jos tähtään tavoitteillani ensi kauteen, voin ehkä saavuttaa lisää ja päästä kokemaan kaikkea uutta. Ehkä jopa sen PM-paikan, ei sitä koskaan tiedä. Jos vaan pidän tavoitteista kiinni ja harjoittelen kovaa, voin ehkä kehittyä paljonkin.

Mitä aion sitten tehdä?
Ensimmäisenä ainakin kiinnittää huomiota ruokavalioon. Oon aina rakastanut kaikkia herkkuja, ja välillä niitä tulee vaan syötyä liikaa. Vaikka urheilen päivisin 2-3 tuntia, pitäisi syödä terveellisesti. Ainakin omalla kohdalla sitä ylimääräistä vaan kertyy tosi helposti, oon saanut huomata sen kesän jälkeen.

c5
Jokasella on kuitenkin oma kroppa, joku on luonnostaan hoikempi kun toinen. Itseni kohdalla joudun valitettavasti tekemään enemmän työtä kun joku muu urheilija. Tuntuu, että en saa vatsalihaksia mitenkään näkyviin, vaikka kuinka tekisin vatsoja. Ja sillä urheilijalla joka aina lintsaa vikat toistot sarjasta, niin on näkyvät lihakset. Mulla itsellä kertyy myös helposti rasvaa lantioon ja alavatsaan, muilla se saattaa näkyä esim. käsissä.

Huomioikaa, että toi kuva on tosiaan kesältä, jollon olin pari kiloa kevyempi kuin tällä hetkellä.
Ja en tosiaakaan oo alkamassa tässä anorektikoksi, tarkoituksena on vaan aloittaa terveellinen ruokavalio ja karsia herkkuja pois, jolloin saisin pari ylimääräistä kiloa vaihdettua lihaksiin.



Unt-5 Viimeisimpänä vielä kuva loppiaiselta, jolloin olin Helsingissä kisoissa. Ohjelmat meni ihan ok, aika paljon mahtui virheitä ja vapaaohjelmakin kääntyi puolessa välissä piruetin jälkeen väärin päin, mutta luistelin kuitenkin molempien ohjelmien toiseksi. Harmi vaan kun nyt joudun pitämään tässä taukoa, kun nilkan venähdys on päässyt vähän pitkittymään tässä SM-kisojen ja muun harjoittelun jälkeen. Toivotaan, että pääsisin ensi viikolla taas jäille takaisin!

Hyvää viikonloppua kaikille! :)